„Hagynunk kell, hogy Isten kegyelme harmatozzon,
de a földet nekünk kell felszántani.”
Julius Langbehn
Rendhagyó módon és keretek között tartottuk hagyományos ünnepi tanévnyitónkat a kollégium diák és nevelői közösségében. A tanév első közösségi eseményére két részletben került sor. Szele Zsolt és Piedl Júlia végzőseink szép dallal köszöntötték a diákokat – különösen is új tanulóinkat -, és a nevelőket. Fodor Márton és Kovács Laura tanulóink Reményik Sándor: Békesség Istentől c. versének tolmácsolásával igazi lelki útravalót adtak a tanévkezdéshez. Mindenekelőtt a tanév végén elmaradt elismerések kihirdetésére került sor, majd az intézményegység vezető köszöntőjében külön is figyelmet szentelt az újonnan érkezőknek, az alsóbb évfolyamok tanulóinak és a felsőbb éveseknek – kiemelve az érettségire készülőket. A 2020/2021. tanévben 110 fő fiatal kezdi meg a kollégiumban egyéni és közösségi munkáját 6 tanulócsoportban. Intézményegységünk 11 iskola diákjainak teljes ellátásáról gondoskodik. Tanulóink az általános iskolai és gimnáziumi képzésben, valamint a szakképzésben vesznek részt. Tanulmányi célkitűzéseik között a felsőfokú tanulmányok, a felnőttképzés-szakképzés és a munkaerő piaci elhelyezkedés szerepel. Pedagógiai célkitűzéseink továbbá a hagyományainkat tisztelő és gyarapító, a sokoldalúan érdeklődő, együttműködő, szociális érzékenységű, aktív, saját maga és embertársai iránt felelős, hazáját és magyarságát büszkén vállaló és tehetségével, tudásával gyarapító, lelkiekben gazdag, Istenben bízó és kegyelmeit elfogadó, közösségben élő és közösséget építő fiatalok nevelése. A tanulmányi felzárkózási lehetőségek mellett ebben a tanévben is lehetőséget biztosítunk a tanulók tehetségének, érdeklődésének fejlesztésére szakköreink (önismeret, torna és mozgáskultúra, angol nyelv, hadtörténet, magyar érettségi felkészítő, gitár-zene, történelmi makett építő, spanyol nyelv és kultúra, csillagászat és űrkutatás valamint kamarazene és ének diákkör) keretében.
Nevelőtestületünk ebben a tanévben elsősorban a kollégiumi nevelési térben és közösségben, ha szükséges a digitális nevelési keretek között is igyekszik tervezett tanulmányi, kulturális és lelki programját, szabadidős tevékenységeit a tanulókkal és szülőkkel szoros együttműködésben megvalósítani. Fontos, hogy tanítványaink mind a kollégiumban, mind a kollégiumon kívül egyaránt érezzék, hogy lehetőségeink szerint mellettük vagyunk, értük dolgozunk és elérhetőek vagyunk minden olyan kérdésben, kérésben, problémamegoldásban vagy feladataik megvalósításában, ami a személyes jelenlétünk során is működne.
Kívánjuk, hogy tapasztalják meg tanítványaink minél többször:
„Ebben a közösségben csak gazdagodtam, éspedig olyan mértékben, amennyire megpróbáltam többet adni, mint kapni. Akkor megtapasztaltam, hogy az én közösségemben Isten szelleme van jelen.”
Ábrahám Csaba intézményegység vezető