Főoldal      E-mail
Eseménynaptár
balra
jobbra


H K Sz Cs P Sz V
0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
 
Közlemény
Kollégiumi étkezés
....................................
 
 
 
Jubileumi kiadvány

 

Szeretettel ajánljuk figyelmébe jubileumi kiadványunkat!
Részletek>>

KEOP pályázat - Apor Alapítvány
Adónk 1%-a

Kedves Szülők!

Kérjük Önöket, hogy adójuk egy százalékával ismét támogassák Intézményünket.

Adószámunk: 19112958-1-08

A kedvezményezett neve: Apor Vilmos Római Katolikus Iskola Alapítvány

A másik egy százalékról is rendelkezhetnek:

A kedvezményezett technikai száma, neve: 0011 Magyar Katolikus Egyház

Gyermekeik nevében is köszönjük figyelmességüket!

 

Aktualitások
2018.12.13.
Meghívó
   "Az ádventi várakozás lényege szerint: várakozás arra, aki van; ahogy a szeretet misztériuma sem egyéb, mint vágyakozás az után, aki van, aki a miénk.”       &...
2018.12.11.
Vetélkedők a kollégiumban
  Az ősz folyamán két műveltségi és egy sportvetélkedőben mérhettek össze tudásukat és tehetségüket kollégistáink. Először a magyar nyelv és irodalom került sorra, majd az őszi közösségi sportest és az angol nyelvi vetélkedő...
2018.12.04.
Adventi koncert
 Kollégiumok tehetséggondozó zenei szakköreinek Adventi koncertje 2018. december 4. Helye: Apor Vilmos Római Katolikus Kollégium Időpontja: 18 óra, díszterem A koncerten közreműk...

Nevelés – KID Továbbképzés

 2017. január 26-27-én sikeresen valósult meg az Apor Vilmos Római Katolikus Kollégiumban a „Teszünk Érted! Vállalod a kihívást?- Újratöltve (NEA-UN-16-SZ-0425) elnevezésű képzési program, az Országos KID Egyesület, mint Főpályázó, a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karának Orvosi Népegészségtani Intézetének, a Gyermek és Ifjúsági Önkormányzati Társaság, és a Reményt a Gyermekeknek Közhasznú Egyesület szakembereivel és az iskolavezetés támogatásával.
A képzésen 20 fő diák, és 9 fő kollégiumi nevelő vett részt.
 
 
A program szakmai tartalmát megalapozta az, hogy mind Magyarországon, mind az Európai Unióban prioritást élvez az egészségnevelés, a biztonságos internethasználatra való nevelés, illetve a munkaerő-piaci esélyek növelése, a kompetenciák fejlesztése a fiatalok körében. A program keretein belül ezen három területen kaptak a résztvevő szakemberek és fiatalok gyakorlatias, használható ismereteket, információkat, feladatokat, élményeket.
 
Az egészségneveléssel kapcsolatos rész a következő fő kérdéskörökre fókuszált: A fiatalok számára az aktív életmód hiánya, a nem megfelelő táplálkozás, a stressz nem megfelelő kezelése, valamint a gyűlöletbeszéd, a megkülönböztetés, a megszégyenítés – egyre gyakoribb online formában – hatására kialakuló depresszió milyen káros hatással lehet az életvitelükre.
A tréning során átbeszéltük, hogy a fiatalokat érintő pszichés megterhelés, a nem megfelelő táplálkozás és stressz kezelés, hogyan vezethet különböző betegségek kialakulásához a biológia folyamatok befolyásolásán keresztül. Bemutatták a szakemberek, hogy mit tehetnek ezen egészségkárosító hatások kiküszöböléséért, hogyan tehetnek minél többet az egészségükért, továbbá, hogy a tolerancia, egymás segítése mennyire jó hatással bír a mentális és fizikai egészségükre.
 
 
A második elem a biztonságos internethasználat témaköre. A fiatalok többsége számottevően a világhálón kommunikál, és számukra ez is egy alapvető szocializációs tereppé vált. Ennek ellenére még mindig sokan nem tudják azt jól, biztonságosan használni és nincsenek tisztában az általuk jelentett veszélyek típusaival és súlyosságukkal. Az internet veszélyei (az internetes zaklatás (cyberbullying), az online gyűlöletbeszéd, provokáló hozzászólás, erotikus képek küldése online behálózás stb.) már jól látható mennyire jelentősek. Fontos, hogy a fiatalok biztonságosan és mértéktartóan tudják használni az online világ adta lehetőségeket.
 
A tréning harmadik eleme a munkaerő-piaci ismeretekre, kompetenciákra koncentrál, amely szintén meghatározó a fiatalok életében. A munka világában elengedhetetlen, hogy tisztában legyenek azzal, hogy milyen szakmafeletti képességekkel rendelkeznek. Mindezt nem csak a szükséges információk átadásával tették a szakemberek, hanem gyakorlatorientált eszközök kipróbálásával tesztelhetik saját magukat, és kaphatnak visszajelzést a jelenlegi –a munkaerőpiacon legfontosabbnak vélt- kompetenciáikkal kapcsolatban szakemberektől."